سیدحسین قوامی
مرداب آبکنار
گیلکی-محلی
درباره وبلاگ


دوستان عزیز قدمتان روی چشم .زندگی شما مانند گلهای نیلوفر مرداب زیبا وبا طراوت باشد.با ارسال مطالب وعکس مرا درپربارنمودن وبلاک یاری نمایید.
آخرین مطالب
پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:سیدحسین قوامی, :: 19:17 :: نويسنده : محمد سوبری

 

اینجانب سید حسين قوامی آبکنار اهل و ساکن آبکنار بسال 1325 در روستائی واقع در تالاب انزلی بنام آبکنار متولد شدم تا ششم ابتدائی در آبکنار بودم بعد به تهران عزیمت نمودم و دبیرستان تهران واقع در چهار راه ولی عصر دیپلم ادبیات دریافت نمودم و از سال 1351 که از خدمت سربازی برگشتم در حالی که کارمند سازمان ملی فولکلور بودم سرپرست گروه گیلان موسیقی محلی و خواننده آن بودم .
بمدت 4 سال در هنرستان عالی موسیقی نزد زنده یاد استاد محمود کریمی گوشه های 5 آواز و 7 دستگاه را آموختم و فازغ التحصیل شدم در ان زمان برای اجرای موسیقی سنتی و محلی در فستیوال آواز فولکور ایتالیا –  فرانسه – پاکستان – آلمان – کلیه کشورهای غربی – چین و ژاپن عزیمت نمودم و در ژاپن نفر اول شدم از نظر بالا بودن نت صدا بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در یازدهمین جشنواره موسیقی محلی در تالار وحدت شرکت کردم و مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتم .
زمان جنگ ایران و عراق سود گیلکی ایتا سربازم را ضبط و در اختیار رادیو ایران قرار دارم از اسفند ماه 1385 افتخار همکاری را با صدا و سیما استان گیلان پیدا نمودم که هم اکنون انجام وظیفه مینمایم وسلام.

 

استاد حسین قوامی آبکناری را بهتر بشناسیم :

 سید حسین قوامی آبکناری در سال ۱۳۲۵ در روستای آبکنار بندر انزلی متولد شد و تحصیلات ابتدائی خود را در آبکنار به پایان برد. او به علت علاقه فراوان به خوانندگی و داشتن صدای زیبا  از کودکی در مدرسه و شب های محرم نوحه خوانی می کرد.

آوازه آواز خوش وی در تهران به گوش مسئولین فرهنگ و هنر رسید و او را جهت همکاری برای خواندن ترانه های محلی به تهران فراخواندند.

وی به سازمان ملی فولکلور وابسته به وزارت فرهنگ و هنر رفت و موسیقی محلی گیلانی را در تلویزیون و پادگان های کشور در ایام جشن و اعیاد ملی و مذهبی به عهده گرفت.

قوامی از سال ۱۳۵۱ تا سال ۱۳۵۶ گدشته از اینکه کارمند رسمی سازمان فولکلور ایران بود برنامه های موسیقی محلی گیلانی را نیز اداره می کرد.

وی پس از چندی نزد استاد محمود کریمی رفت و مشغول فراگیری گوشه های آوازی موسیقی ایرانی شد که بعدها همین فراگیری نزد این استاد موجب شد تا از وی جهت اجرای برنامه در تالار رودکی دعوت به عمل آید و چندین برنامه موفق در تالار رودکی و سالن های آمفی تئاتر موسسات علمی و فرهنکی اجرا کرد. بعدها از وی جهت شرکت در فستیوال موسیقی فولکلور به کشورهای فرانسه، ایتالیا، آلمان و کشورهای عربی نظیر مصر، امارات، قطر، لبنان و کشورهای دیگر مثل هندوستان، چین، پاکستان و ژاپن دعوت شد و مدت ۵ سال متوالی به عنوان مجری و خواننده برنامه موسیقی محلی گیلانی در این فستیوال های شرکت کرد.

از نکات قابل توجه زندگی او می توان از اجرای کنسرت در ژاپن در سال ۱۳۵۶ نام برد. او به مدت ۱۵ روز در توکیو و دیگر شهرهای بزرگ ژاپن، کمانچه و ضرب نواخت و توانست با موفقیت موسیقی و فرهنگ ایران را به جهانیان بشناساند. او در این مراسم رتبه اول را از میان هفت کشور شرکت کننده از آن خود نمود

همکاری او با سازمان فولکلور ایران تا سال ۱۳۵۷ ادامه داشت تا این که وی مجددا به زادگاه خود آبکنار برگشت و به کار کشاورزی پرداخت. وی با رادیو گیلان همکاری صمیمانه ای داشت. ازجمله این همکاری ها می توان از کاست شماره ۲ ” سیری در مقام شور”، کاست شماره ۳ “بانگ شباویز” نام برد. موفق ترین کار او در صدا و سیما “گیله مرد” است که از صدای جمهوری اسلامی پخش می شد و سایر آثار قوامی از جمله “ایتا سریاز” که در زمان جنگ ۸ ساله ایران و عراق تهیه گردبد، از محبوبیت خاصی برخوردار شد

او در مدح حضرت علی نیز ترانه هایی اجرا نموده که معروفترین آن در سریال تلویزیونی “شاخه طوبی” پخش گردید.

همسر و یار وفادار قوامی،  مرضیه پا به پایش در تمام فعالیت های هنری او شرکت داشت و مشوق او در این راه بوده است. ثمره این زندگی مشترک سه فرزند است که جملگی با موسیقی آشنایی دارند. فرزند اولش سیامک تار می نوازد و یک سوم پرده، صدایش از پدر رساتر می باشد و با گوشه ها و ردیف های موسیقی ایرانی آشنایی دارد. دختر او سه تار و پسر دومش ضرب می نوازد.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 1003
بازدید کل : 54398
تعداد مطالب : 161
تعداد نظرات : 77
تعداد آنلاین : 2



تماس با ما
استخاره آنلاین با قرآن کریم




Google Erth mordab abkenar

code navidi

ZIP Code List

مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

تعبیر خواب آنلاین